Hoofdsponsor selectieteams:

 
Subsponsor selectieteams:

Vanuit het bestuur: Lancering bouwblog

Na toestemming op de ALV in oktober voor het voorgestelde financieringsplan voor de verbouwing, is de eerste ludieke actie opgezet onder de slogan “Bouw mee met CKC”. Een actie die je niet kon missen. Bij elke thuiswedstrijd gaven Mart, Martha, Riet, Mieke en Marga in blauw-oranje balletjeskostuum acte de présence. Doel: bij elke thuiswedstrijd van onze hoofdmacht ruim 160 balletjes verkopen en daarmee een voorzichtige start geven aan onze vermogensopbouw voor de aanstaande verbouwing. Daarnaast is het doel vooral ook steun en betrokkenheid opwekken bij jou, onze leden.



balletjesactie   balletjesactie2

Helaas constateren we met elkaar dat dit laatste doel niet helemaal is behaald. Integendeel: het gevoel is dat het doel en belang van de actie is weggezakt. Zonde.
In de drukke maanden bleken niet alle commissies voldoende ondersteuning te kunnen bieden om dit doel te bereiken. Communicatie is hierin key. En zoals overal, blijft communicatie een lastig iets. Ook voor mij. Zo wou ik dit stukje het liefst een maand geleden al op de site hebben staan; Dit is niet gelukt en daar baal ik van. Helemaal als je merkt dat dit tot gevolg heeft dat leden die zich vol overgave inzetten voor onze club zich onvoldoende gesteund voelen. Aan de andere kant ben ik blij. Blij om te merken dat leden zich veilig voelen om zaken en gevoelens aan te kaarten. Dit zet mij/ons allen weer op scherp. Hieruit blijkt dat men de vereniging en het realiseren van de verbouwing belangrijk vindt. En met deze zaken en gevoelens kunnen we vervolgens met elkaar aan de slag.

Half januari heeft het bestuur een verhelderend overleg gehad met de bouwcommissie. Doel: het nieuwe bestuur op vlieghoogte brengen, waardoor we samen vooruit kunnen. Wat was ook alweer de aanleiding voor de verbouwing? Welke keuzes zijn hierin onderweg gemaakt met welke onderbouwing? Wat is de status m.b.t. de financiering: subsidie en offerte aanvragen? Hoe zien de structurele kosten eruit na de verbouwing? En kunnen we deze kosten dragen zonder dat de contributie de pan uit rijst? Hoe loopt het tot nu toe? Wat gaat goed? En waar lopen we tegenaan? Wat heeft iedereen nodig om vooruit te kunnen? Veel vragen, belangrijke vragen, die veelal beantwoord zijn. Ik ga er vanuit dat jij als betrokken lid deze vragen ook graag beantwoord ziet.


Dit stukje is vooral bedoeld als kick-off van de Bouwblog. De bouwblog krijgt een prominente plek op onze website. Hierin zal de bouwcie frequent een update geven, en komen bovenstaande vragen terug. Wil je in de tussentijd wat weten of wil je je graag aansluiten bij de bouwcie? Spreek de mannen aan of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Maar wie zitten er dan in de bouwcommissie? En met welke rol?

Marty Mars

Projectleider

Marco Grootveld

Bouw deskundige

Peter Vellekoop

Bouw deskundige

Menno vd Gaag

Technisch deskundige

Jan Boog

Financiering

Niels Verburg

Contactpersoon gemeente


Wat is er de afgelopen periode gebeurd?

Vrijwel iedere twee weken komt de bouwcommissie bij elkaar om de voortgang door te nemen. Veel tijd en energie is gaan zitten in het afronden van het ontwerp (met waardevolle hulp van architectenbureau Kokon), het verkennen van de beste mogelijkheden in bouwkundige en installatietechnisch opzicht, het maken van keuzes, controleren van de samenhang tussen de gemaakte keuzes en dit alles optekenen in een complete set van specificaties die we uiteindelijk bij de offerteaanvraag voor aannemers kunnen voegen. De spreekwoordelijke puntjes op de i zijn in dit project zeer aanzienlijk en eerlijk is eerlijk, het maakt dat deze fase best wel wat langer heeft geduurd dan verwacht. Maar zonder gedegen voorbereiding kunnen we een project als dit niet starten; de onzekerheden en hieraan gekoppelde risico’s zouden onverantwoord zijn.

Daarnaast wordt veel gesproken over randvoorwaarden van het project, zoals veiligheidsaspecten, logistiek en het vraagstuk hoe we om moeten gaan het nog immer aanwezige handbalveld. De gemeente gaf eerder aan dit pas te willen weghalen als het veld weer aan groot onderhoud toe is, maar het ligt onze plannen straks in de weg. Terug naar de gemeente dus!

En onlangs is de aanvraag voor de bouwvergunning ingediend bij de gemeente. Dit is een van de vele formele stappen die we te zetten hebben, voordat we daadwerkelijk kunnen starten. Zo moeten nu ook de subsidieaanvragen worden voorbereid en gaan we bezien hoe we het financiële plaatje verder precies gaan inkleuren.

Daartoe is tijdens het overleg met het bestuur een werkgroep financiering gevormd. Hierin verbinden onze penningmeester, sponsorcommissie en de man van de financiën van de bouwcie hun krachten. Een fijne gedachte, dat hierin alle informatie en mogelijkheden samenkomen. Samen met de sponsorcommissie wordt gezocht naar een slimme manier om geld in te zamelen bij het bedrijfsleven. Gezamenlijk hebben we de voorkeur uitgesproken voor het uitzetten van een bouwlening onder de leden. (hierover binnenkort meer!) Het alternatief, geld lenen bij de bank, is naar verwachting een onnodig kostbare aangelegenheid.
Een belangrijk aspect om in het oog te houden, is de financiële draagkracht van de vereniging op de lange termijn. Rente en aflossingsverplichtingen zullen naar verwachting voor langere tijd een stempel op de verenigingsfinanciën drukken, dus dan is het van belang dat we hier voldoende ruimte voor weten vrij te maken. Hier zijn we ondertussen dus ook op aan het puzzelen.


Tot slot: Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Jouw mening en gevoel telt. De bouwcie en het bestuur blijven graag in contact met jou, zowel langs de lijn als via de bouwblog! Dus tik ons vooral op de schouder.

bestuur okt2019  

Hierboven het bestuur vanaf oktober: interim secretaris Maartje Doesburg, secretaris Marielle Montizaan, bestuurslid Technische Zaken Jacqueline Wijnhorst, bestuurslid Sponsorcie/Vrijwilligerszaken Danielle Keeman, en bestuurslid Evenementen/Accommodatiezaken Sander van Aalst. 

DSC 5497DSC 5506 DSC 5504 DSC 5506 \

Daarnaast - sinds de ALV dinsdag 11 februari 2020- onze kersverse voorzitter Martijn vd Wees, penningmeester Dorine vd Hout en bestuurslid PR & Communicatie Pim Bruyn (foto's volgen). Met toestemming van alle 23 aanwezige stemgerechtigde leden zijn zij officieel toegetreden tot het bestuur. Via deze weg nogmaals gefeliciteerd en veel succes en plezier in jullie rol!

Maartje Doesburg en Jan Boog
Interim secretaris en Financiering Bouwcie

Shirtsponsors:
bluelogo   TSALOGO 640
transparant keukens Koeze
VDKRAAN Jetewoonidee
Logo TCE Partners  

Sponsorkliks

Meer artikelen

Nieuwsbrief